Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kan tyvärr inte bifoga länk då jag sitter på mobilen men har sett så blocket sista tiden att det har kommitnågot ny stereo med skärm som ska sitta där orginal stereon sitter. Med gps och allt. Någon som har prövat denna att använda? Lätt att använda? Hur e gps? Hur e ljudet?
av TomasL
Om det är den som kommer ifrån Bluepower du menar så har den funnits i något år. Dom har släppt några olika versioner av den där största skillnaden är mjukvaran. Dock är alla baserade på WinCE vilket är mycket föråldrat. Stereon är mycket seg i menyer, kass radiomottagning och passformen är sådär. Detta är bara några nackdelar.
Den är utvecklad och tillverkad i kina. Samma grund finns även i andra modellanpassade apparater.
Hej.
Det är tydligen inte WinCE längre.
Text från BluePower:Vad som är nytt jämfört med tidigare versioner:
- Ny plattform, inte mer Windows CE-baserade. Mycket snabb!
- Ny och mer " tillfredsställande " användargränssnitt, Volvo stil
- Kompatibel med original Volvo parkeringshjälp
- Digital LCD - 800 * 480
- Dubbla USB-ingångar
- 5,1 ljudsystem (så även HU 803 kan bytas ut!)
- Bluetooth pop-up
/Johnny
av TomasL
Tyvärr är den inte så snabb som dom skriver.
Fortfarande slö i menyer och väldigt fula menyer.
Finns en hel del att läsa om denna stereo på det Amerikanska Volvoforumet Swedespeed.
Dom gjorde ett gruppköp ifrån Bluepower för en 3-4 månader sedan har jag för mig och det finns inte mycket possitivt att läsa tyvärr.
Tyvärr skriver jag för jag tycker at det är ett bra initiativ av Bluepower.

Jag har varit i kontakt med Bluepower några gånger ang. denna då även jag var intresserad för ett tag sedan.
Dom har ju lagt upp video på dom tidigare modellerna på youtube och jag tyckte att dom skulle göra lika nu med den nya uppdaterade.
Detta så att man själv kan se det nya "snabbare" gränssnittet. Det skulle dom absolut göra sa dom. Dom höll på med att göra filmerna.
Detta var för några månade sedan och än finns det inget på youtube vad jag har sett.

Denna stereo tillverkas av Ecson Industry Group Limited som finns i Kina:
http://www.ecsongroup.com/en/productsLi ... ID=46&cp=0
av TomasL
Vad är det du tycker är bättre om man jämför funktioner som dom båda har?
Alla på det amerikanska forumet verkar vara rörande överens om att BLPn har mycket sämre ljud, slö i menyer & kass radiomottagning för att nämna några.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]