Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walle
Hej!
Hade bilen (V70N -01) på service i förra veckan... och ska tyvärr på besiktning på onsdag.
Dom ringde efter servicen var gjord och berättade att jag kunde hämta bilen, med anmärkningar på glapp inre styrled samt glapp undre kulled.
Dessvärre ska jag på besiktnng på onsdag.... vilket förmodligen kommer resultera i 2:a på just dessa punkter. Lite irriterad på att dom inte ringde under servicen och frågade om dom kunde åtgärdat punkterna på en gång.
Någon som har ungefärlig koll på vad åtgärd av inre styrled samt undre kulled skulle kosta ungefär ?
Om jag ska hinna med detta innan onsdag får jag nog leta på bilia, mekonomenverkstan samt en hel del lokala ställen för att hinna få det gjort innan.
På bilia var kommentaren att om du får nedslag kan du ju alltid komma hit... så kan vi "släcka" 2:an från besiktningen åt dig ! :cry:

/V
Användarvisningsbild
av Mikko
Jag fick byta nedre kulleden på höger sida förra veckan i samband med hjulinställning. Med arbete gick det på 960 kr inklusive moms. Själva kulleden kostade 510 kr + moms.
av Frigge
Kan ju vara så enkelt som att dom inte hade tid att åtgärda dessa saker åt dig på samma dag. Vid byte styrstag krävs en Hjulinställning o dom killarna som gör det brukar vara ganska hårt uppbokade om dagarna.
Vad är nackdelen med att Bilia kan släcka din 2:a ? Då slipper du ju åka till Bilprovningen 1 extra gång.

/Fredrik
av Walle
Frigge skrev:Kan ju vara så enkelt som att dom inte hade tid att åtgärda dessa saker åt dig på samma dag. Vid byte styrstag krävs en Hjulinställning o dom killarna som gör det brukar vara ganska hårt uppbokade om dagarna.
Vad är nackdelen med att Bilia kan släcka din 2:a ? Då slipper du ju åka till Bilprovningen 1 extra gång.

/Fredrik
Nackdelen var väl inte att dom skulle släcka 2:an ... utan att dom inte kunde ordnat det med en gång. Fast som du säger så hade dom förmodligen inte tid helt enkelt. Bästa vore om jag kunde åtgärda detta innan besiktningen så jag slapp släcka en 2:a. :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
Walle skrev:
Frigge skrev:Kan ju vara så enkelt som att dom inte hade tid att åtgärda dessa saker åt dig på samma dag. Vid byte styrstag krävs en Hjulinställning o dom killarna som gör det brukar vara ganska hårt uppbokade om dagarna.

/Fredrik
Nackdelen var väl inte att dom skulle släcka 2:an ... utan att dom inte kunde ordnat det med en gång. Fast som du säger så hade dom förmodligen inte tid helt enkelt. Bästa vore om jag kunde åtgärda detta innan besiktningen så jag slapp släcka en 2:a. :lol:
eller så lodsas du att du inte fått nån 2:a & lämnar in bilen för byta av leder & hämtar den sen som vanligt (men verkstan har då släckt 2:an)
merkostnaden är ju liten & du kanske kan få motsvarande summa i rabbat, bara för att dom inte hadde tid underservicen?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag bytte kulled för ett par veckor sedan hos Bilia i Tyresö. 580:- för arbetet och 638:- för leden. Tyvärr krävs specialverktyg vid bytet annars hade jag gjort det själv.

/Martin
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]