Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Har ju länge gått i XC tankar och hittade denna på Blocket. Ser fin ut, -07 ska ju innebära en senare Haldex och med de milen kan man ta en märkesförsäkring hos Folksam och få 15 000 mil motor och drivlinegaranti vilket innebär att jag vågar mig på en automat.

Men begär dom inte väldigt mycket?

http://www.blocket.se/vasterbotten/Volv ... m?ca=2&w=3
av oldtimersmc
För de pengarna så skall du ha en generation nyare skuta... dvs V70 III
av TomasL
Inte för att vara petig men v70III finns det ingen modell som heter. Det finns v70, v70n & v70II men det vet du nog redan.;-)
av oldtimersmc
TomasL skrev:Inte för att vara petig men v70III finns det ingen modell som heter. Det finns v70, v70n & v70II men det vet du nog redan.;-)
Jo jag vet det men det är många som inte gör det såför att vara "övertydlig" så körde jag med den har haft enV70 ltt99 har en V70N Ltt 01 Och en V70II 2.4D 2010 (generation III) så jag vet vad de heter.Men å andrasidan så är jag inte så petig heller :-)-)
av TomasL
Jo jag förstod allt det men min tanke är att man ska hålla sig till dom rätta benämningarna. Håller man på med "egna" benämningar så blir det rörigt för dom som kanske inte vet. Se att det är gen. 3 är ju en annan sak.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]