Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ballabaloo
Nån som äger en sådan och skulle vilja kolla och läsa av om det finns några felkoder på min bil?? En slant kan man få om man vill det :)
Skulle vilja kolla om där skulle vara något då jag har köpt bilen på Din Bil och isåfall få åtgärdat det på garantin.
Mvh Björn
av ballabaloo
Jag tror att det är kanske jag som har lite hyprokondri vad det gäller bilar ;)
Men när jag kör på motorväg, både med och utan farthållare, så känns det som det ibland kommer små små ryck. Ytterst lite dock. Men därför skulle jag vilja kolla upp det. Nån sa att det kan vara när Ac:n slår till....vad vet jag.
Tjipp
av TomasL
Hade det varit varmare ute så hade nog jag också sagt Ac kompressorn. Tycker dock inte att den borde slå till nu när det är dessa temperaturer.
Det är ju dock lätt att testa. Slå bara av AC'n på knappen och testa om du märker samma små ryck då.
av Kurtoua
Hej ballabaloo
Prov kör bilen och när du känner rycken slå av acn försvinner rycken då är det ac relaterat.
Felorsak.
Stort spel i kopplingen till ac. 0,5-0,3mm.
Uppgradering av SW till ECM kan vara dålig konpensering av varvtalet vid tillslag av ac.
Mvh Kurtoua
av TomasL
Det borde inte bli någon skillnad heller då ACn inte går igång nu när det är så "kallt" ute. Men man vet ju aldrig och nu är väl det uteslutit.
Skulle ju kunna vara något med tändningen. En misständning helt enkelt. Defekt tändspole t.ex.
Har felkodsläsare men vi bor lite väl långt ifråm varandra.
av TomasL
Ja det borde det göra men har även varit med om gånger.det inte gjort det. Problem av den här karaktären kan vara besvärliga att lösa.
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]