Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare,

Jag har en Volvo v70 -02 (jubileumsmodell) som larmet har börjat strula på helt plötsligt.
När jag larmar på som vanligt med hjälp av dosan ser allt ok ut. Dörrarna låser sig och blinkersena blinkar till.
Men efter några minuter så går larmet utan att man gör nåt.

Låser jag bilen med nyckeln i dörren så fungerar det utan problem.
Är det någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Bilen har nytt batteri

Tacksam för tips!

Med vänliga hälsningar;
mAniaX
Hej!

Förmodligen larmsirenens batteri som är dåligt efter 9 år. Sirenen sitter bakom/under höger framflygel.
Ny siren är nog dags att införskaffa.
Batteriet går att byta själv om du är händig plus lite till, om inte krets och kretskort är skadat. Se länken:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479
Jag har köp sex laddbara AAA batterier för att ersätta mitt gamla batteri. Kostnad Clas Ohlson 2*4 pak. Varta á 159 kr = 318 kr. Original batteriet innehöll tre st. N2H240.
Du måste ha ett lim som limmar ihop själva larmsirenens plastkåpa. Vilket lim som passar, vet jag inte i nuläget.
Min siren har ännu inte lagt av, därav så kommer jag att satsa på ett batteribyte.

Lennart
Kan ju vara en ide att läsa ur orsakerna till larmen först !...
iaf innan man börjar byta grejer på chans utan att veta..

En sak att testa kan vara att gå runt och öppna/stänga alla dörrar samt huv och bagage och se till att dom går igen ordentligt!, testa också att avaktivera rörelsesensorn ( knapp i konsollen) .
batteriet i sirenen kan också ge detta fenomen som föreslagits , men inte bombsäkert!.
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]