Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BearTheFear
Jag är spekulant på en Volvo S60 -02 Business som min första Volvo. Var och tittade på bilen i veckan och det känns som en bra affär!

Kanske en dum fråga, men jag kom på att jag glömde kontrollera hur många airbags det finns i bilen. Nu har jag fått lite olika information. På vissa ställen har jag tolkat det som att det endast finns en airbag på förarplatsen, i ratten, men att det ska finnas på passagerarplatsen som tillval. På andra ställen står det att det är förarplats, passagerarplats, sidorkrockkudde och gardiner, alltså hela paketet.

Ägaren är inte anträffbar den här veckan, vilket säkert hade varit den enklaste vägen annars. Någon som äger en S60 -02 som vet hur det ligger till?
av TomasL
Krockkudde på passagerarsidan är mycket riktigt tillval.
Det ska stå "SRS" tryckt/instansat i instrumentbrädan strax ovanför handsfacket om det sitter airbag.
Sedan ska det sitta ett rött SRS klistermärke på sidan av instrumentpanelen som syns när du öppnar dörren.

I övrigt så finns det följande i alla s60
Airbag i ratten
SIPS bag i stolarna
Krockgardin (IC) fram & bak.

Sen finns det ju också givetvis:
Bältessträckare & WHIPS (Whiplash Protection System)
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]