Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jönsson1965
Hej,
Är det någon här som råkat ut för en köpare från england? Han har ställt några frågor, är sen nöjd utan att ha pratat med oss eller ställt några frågor.
Han vill betala via ett paypal konto och sen skicka en fraktfirma att hämta bilen.
Jag har sagt att vill han köpa bil av mig, får han träffa mig personligen och sätta pengar på mitt bank konto...

Men jag undrar om det är vanligt förekommande... :???:

Mvh
av PerreS
Bedrägeriförsök!

Ha ingen mer kommunikationen med den skummisen! Han skickar ett falskt Paypal-besked att pengarna är betalda, skickar en "pick up agent" som tar bilen av säljaren, kvar står säljaren, utan bil och utan pengar.
av Jonas_latt
Polaren va med om samma sak med till slut så sluta han skriva när kompisen fick säga flera gånger att han ville ha kontant. Han sa att han jobbade via försvaret och va ute med båt i marina och kunde tyvärr inte komma privat. Tror allt sånt här är bluff
av linkan62
Håller med ovanstående inlägg. Det är inget annat än bedrägeriförsök. Varje annons som jag haft på blocket, mc och bil, kommer det ett sms eller mail om en intressent från england som är "intresserad". Vid ett tillfälle hängde jag med för att se hur han skulle bete sig. Han skickade en check på 6000 euro och skulle köpa min mc som vara värd 10.000 sek. Han ville jag skulle lösa in checken, ta mina 10´och sända tillbaka resten av pengarna till honom. Hur dum tror dom man är??? ?:-/ Dock var det en tjej som blev blåst på det det här sättet när hon skulle sälja sin 240. Hon gick på trixet o förlorade 50´. Dock tog hennes bank smällen som hade löst in checken.

Antar att det funkar att blåsa folk på det här sättet annars skulle dom inte fortsätta...
av Jönsson1965
Hej,

Tack för era svar. Jag svarade honom att "cash is king" in this case. Om han vill köpa får han möta mig personligen, så han kan skriva under registreringsbeviset. Jag skrev att annars får jag skatter och kostnader att betala, eftersom jag inte kan bevisa att jag sålt bilen. Han har inte hört av sig igen...

Så den gubben gick inte!! Tack för ert stöd! :D

Mvh
Volvo car UX

Jag fick den under servicen i går.

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]

Elpriset

5300:- för 2150kWh under januari, områd[…]