Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av atlas86
hollan skrev:
Mahan skrev:Var kopplingscylindern. 5800:- kostade reparationen inkl. material. Inget kopplingsbyte.

:???:

hm din bil hade ju rullat 20000mil och du river ner lådan och byter urtrampningslagert och struntar i att byta kopplingen? ajajaj
Precis min tanke de var därför jag bytte koppling samtidigt på min när kopplings cylinder rasade. (18000 mil)

Fick pris på Bilia, skillnad på att byta koppling eller inte var 375 kr. De blev en helt annan bil att köra. )sen bytte jag även vattenpump vid kamremsbytet. Trots att meken inte tyckte de var nödvändigt. Kanske bra att vara före sig ibland.
Användarvisningsbild
av Vojje
Kopplingscylinder/Urtrampningslagret? Är det slavcylindern ni menar? I så fall, hur vet ni att det var just den som var dålig?

Jag råkade ut för att kopplingspedalen fastnade i golvet och volvoverkstaden hade säkert gladeligen bytt hela kopplingen för 12000:- :cry: ,

men jag lokaliserade felet till plast :cry: adaptern med luftningsnippeln som sitter i änden på slavcylindern. Kostnad att byta ca 1000:- :P .

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]