Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Av ngn anledning har vänster bakdörr börjat krångla med låset. Knappen går ner/upp bara ibland men tyvärr mer å mer sällan. Glömmer ju bort att göra det manuellt.

Tycker att mekaniken, eller vad det är, låter "tröttare, segare" på vänster sida än på te.x höger som fungerar problemfritt. Det låter ungefär som om det vore en apparat med väldigt dåligt med batteri.

Spelar ingen roll om jag använder nyckel eller fjärren.

Någon som vågar sig på en gissning vad som är fel på denna V70 från 2002

cAd
Vad är problemet med dem? På min S80 -00 så måste jag jag alltid kolla så centrallåset inte glömmer att låsa vänster bakdörr. Då äre bara att låsa upp och låsa igen via fjärren så låser den sig. Tänkte om man kanske kunde smörja någonstans? Aldrig problem att låsa upp dock, bara vid låsning.
volvo D5 skrev:Låter som låskistan gett upp. Bara byta låskista så blir du av med problemet. Det är vanligt fel på P2. Köp så ny som möjligt via skroten för det är samma kista i alla P2:or.
Hej är det samma på vänster framdörr och vänster bakdörr passar det från vilken s60 eller v70 som helst från 01-09 har själv en volvo s60 04. mvh Tomas

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]