Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knaz
Har en S80 -00 2,4T. Bytte stötdämpare och lager den 4 Augusti på Mekonomen.
Sedan dess är det nu 3:e uppsättningen lager (2ggr garanti) som jag har.
Jag tycker det är rent märkligt att lagren pajjar efter 2-3 veckor!! :shock:
Mekonomen hade ingen annan förklaring än att dem fått "en dålig sändning" :!: . Jag köper inte riktigt det.

Någon annan som haft samma problem?

Kan väl säga att jag inte ser fram emot vad jag ska få höra för oljud om 3 veckor :cry:
av Provocative
Ehm.. Så de påstår att de har dålig kvalitet? Visst. Låter väll bättre än att säga att de inte kan montera lager. Tyvärr för dom så är inte det spec svårt.
av Provocative
Ehm.. Så de påstår att de har dålig kvalitet? Visst. Låter väll bättre än att säga att de inte kan montera lager. Tyvärr för dom så är inte det spec svårt.
av Knaz
Ja lite snopen blev jag.
Mest uppstod oljudet efter körning, vart inne å handlat och sen ska köra iväg igen..
Usch fy så det lät :(
Användarvisningsbild
av s90hassej
Jäkligt dåligt av Mekonomen, dom bör givetvis stå även för monteringen när det pajjar så ofta som två-tre veckor efter byte :shock: :???:
av Knaz
Ja det har inte vart något problem. Dom har tagit alla kostnader, men det jag undrade mest var om det var något känt problem med deras lager.
Tre byten är lite udda om man säger så....
Pajjar dem här åxo så lämnar jag in den på Volvo och Mekonomen får ta räkningen!
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]