Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kararpsbo skrev:Kan inte mycket om bilar men tror inte det är ett dött dimhus då när man startar bilen så visas "motor" lampan. Vet inte exakta namnet på den och slocknar igen då motorn varit igång någon sekund. så som den alltid gör.
Dock resten är helt 100% dött.

OM det nu skulle vara det. Finns det enbart någon lirare i Karlstad som kan fixa det? Bor i Halmstad så är en bra jävla bit. Förövright om det skulle vara det, är det någon risk att köra med bilen ändå? Alltså om man isf måste köra upp den till Karlstad eller måste jag transportera dit den med hjälp?
Nej du monterar bort kombinationsinstrumentet och skickar upp det med posten. (Packa det noga) Det kommer tillbaka efter 2-3 dagar. Frakten kostar bara nån hundralapp. Mycket billigare än att köra upp från Halmstad. Det är skitlätt att montera bort kombinationsinstrumentet. På deras hemsida har de en filmsnutt där de visar hur man monterar bort det. Jag har gjort det en gång och det tog ca 10 min. Då höll jag ändå på och fjuttlade som man ofta gör första gången. Ring dem först och hör vad de anser. Det är ok att prata med. Kolla in länken http://www.obdtuning.se/
Jag har fått mitt mätarhus reparerat av OBD tuning i Karlstad. Skickade upp det som företagspaket (viktigt!) tidigt en måndag morgon. Fick tillbaka huset på onsdagen, snabba ryck alltså! Har fungerat klockrent sedan dess! Jag bor oxå i Halmstad och vill du ha hjälp med demontering och montering så fixar vi det :D
Kararpsbo skrev:Kan inte mycket om bilar men tror inte det är ett dött dimhus då när man startar bilen så visas "motor" lampan. Vet inte exakta namnet på den och slocknar igen då motorn varit igång någon sekund. så som den alltid gör.
Dock resten är helt 100% dött.

OM det nu skulle vara det. Finns det enbart någon lirare i Karlstad som kan fixa det? Bor i Halmstad så är en bra jävla bit. Förövright om det skulle vara det, är det någon risk att köra med bilen ändå? Alltså om man isf måste köra upp den till Karlstad eller måste jag transportera dit den med hjälp?

Hade EXAKT samma symptom på min. Helt klart DIMen som sagt så finns det ett företag som heter OBD Tuning som kan hjälpa dig och dom håller till i Karlstad.
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]