- fre 09 sep 2011, 23:14
Kararpsbo skrev:Kan inte mycket om bilar men tror inte det är ett dött dimhus då när man startar bilen så visas "motor" lampan. Vet inte exakta namnet på den och slocknar igen då motorn varit igång någon sekund. så som den alltid gör.Nej du monterar bort kombinationsinstrumentet och skickar upp det med posten. (Packa det noga) Det kommer tillbaka efter 2-3 dagar. Frakten kostar bara nån hundralapp. Mycket billigare än att köra upp från Halmstad. Det är skitlätt att montera bort kombinationsinstrumentet. På deras hemsida har de en filmsnutt där de visar hur man monterar bort det. Jag har gjort det en gång och det tog ca 10 min. Då höll jag ändå på och fjuttlade som man ofta gör första gången. Ring dem först och hör vad de anser. Det är ok att prata med. Kolla in länken http://www.obdtuning.se/
Dock resten är helt 100% dött.
OM det nu skulle vara det. Finns det enbart någon lirare i Karlstad som kan fixa det? Bor i Halmstad så är en bra jävla bit. Förövright om det skulle vara det, är det någon risk att köra med bilen ändå? Alltså om man isf måste köra upp den till Karlstad eller måste jag transportera dit den med hjälp?
- By RAFresvik