Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robert63
TorparnNilsson skrev:Ja det ska lysa 4st lampor bak ! dom är väldigt lätta att byta =)
Kanon, får spionera på lite andra V70 imorgon :)
llesrof skrev:
Robert63 skrev:Tack för snabb respons och bra svar. Det är en 01:a, heter väl
V70 XC?! Gamla eller nya karossen? Den jag har tillverkades fram tills skiftet 2008.
Modellen bytte namn till XC70 från och med årsmodell -03. Du har en V70 CrossCountry. Det är vissa skillnader mellan modellerna. XC70 har till exempel haldex-koppling och en uppborrad motor på 2,5 liter och 210 hk. Inför årsmodell -05 fick bieln ett lite fräschare utseende också, bland annat med kromringar runt instrumenten :D
När det gäller Spotify så finns det olika lösningar. Jag kör med en adapter från Grom Audio och som jag kopplar in min iPod till. Den fungerar skitbra och jag kan byta låtar med rattknapparna. Däremot får jag byta spellista på själva enheten. Den kostade runt 1200 SEk inklusive frakt.
Tack, googlade den. Stämmer det att den behöver en egen strömkälla? Gömmer man paketet bakom stereon och drar fram en lös aux-hona? Har sett att det finns en annan variant som säljs på svenska marknaden och som kostar omkring 500. Principen verkar vara densamma men frågan är om man får vad man betalar för, d.v.s om den billigare tappar i ljudkvalitet?
av Robert63
Robert63 skrev:
TorparnNilsson skrev:Ja det ska lysa 4st lampor bak ! dom är väldigt lätta att byta =)
Kanon, får spionera på lite andra V70 imorgon :)
llesrof skrev:
Robert63 skrev:Tack för snabb respons och bra svar. Det är en 01:a, heter väl
V70 XC?! Gamla eller nya karossen? Den jag har tillverkades fram tills skiftet 2008.
Modellen bytte namn till XC70 från och med årsmodell -03. Du har en V70 CrossCountry. Det är vissa skillnader mellan modellerna. XC70 har till exempel haldex-koppling och en uppborrad motor på 2,5 liter och 210 hk. Inför årsmodell -05 fick bieln ett lite fräschare utseende också, bland annat med kromringar runt instrumenten :D
När det gäller Spotify så finns det olika lösningar. Jag kör med en adapter från Grom Audio och som jag kopplar in min iPod till. Den fungerar skitbra och jag kan byta låtar med rattknapparna. Däremot får jag byta spellista på själva enheten. Den kostade runt 1200 SEk inklusive frakt.
Tack, googlade den. Stämmer det att den behöver en egen strömkälla? Gömmer man paketet bakom stereon och drar fram en lös aux-hona? Har sett att det finns en annan variant som säljs på svenska marknaden och som kostar omkring 500. Principen verkar vara densamma men frågan är om man får vad man betalar för, d.v.s om den billigare tappar i ljudkvalitet?
Det var den här jag menade, någon som testat? http://www.auxadapter.se/ Ser inte ut att behöva någon extra strömkälla?!
av llesrof
Med AUX-adaptern kommer du inte att kunna ladda din enhet eller styra den via rattknappar eller stereon. AUX är inget annat än ljudsignaler, i det här fallet från enheten och till stereon. Grom Audio finns för både iPod/iPhone och Android-systemet. Den laddar även enheten och man kopplar in den på befintligt kablage. Jag vet inte exakt hur man kopplar in den eftersom jag lät BRL göra det.

http://www.carputer-shop.co.uk/
av Robert63
llesrof skrev:Med AUX-adaptern kommer du inte att kunna ladda din enhet eller styra den via rattknappar eller stereon. AUX är inget annat än ljudsignaler, i det här fallet från enheten och till stereon. Grom Audio finns för både iPod/iPhone och Android-systemet. Den laddar även enheten och man kopplar in den på befintligt kablage. Jag vet inte exakt hur man kopplar in den eftersom jag lät BRL göra det.

http://www.carputer-shop.co.uk/
Ok. Lite konstigt att inte svenska marknaden tagit rygg på detta.
av llesrof
Det finns svenska alternativ. Eller i alla fall produkter som säljs i Sverige. Men de är förmodligen tillverkade i Kina. Jag beställde först ett Neo Prolink av BRL men de kunde inte få hem det. Deras leverantör lovade och ovade och lovade att snaaaaaaaart skulle de kunna levererar men efter två månader avbeställde jag eftersom jag inte längre trodde på leverantörens löften om snar leverans. Från det att jag beställde så tog det en veckan tills att jag hade grejorna hemma från England.
av Robert63
llesrof skrev:Det finns svenska alternativ. Eller i alla fall produkter som säljs i Sverige. Men de är förmodligen tillverkade i Kina. Jag beställde först ett Neo Prolink av BRL men de kunde inte få hem det. Deras leverantör lovade och ovade och lovade att snaaaaaaaart skulle de kunna levererar men efter två månader avbeställde jag eftersom jag inte längre trodde på leverantörens löften om snar leverans. Från det att jag beställde så tog det en veckan tills att jag hade grejorna hemma från England.
Du har övertalat mig, det får bli en Grom :)

Nyrekondad och 5 tonade rutor, blev riktigt riktigt bra. Stort plus till Ditec Tagene (göteborg), förutom ett fantastiskt bra jobb så ställde de upp med lånebil, rekommenderas! Fick hem bakvingen idag, in på lack med den. Sedan återstår bara de kromade ringarna runt mätarna, eventuellt de där kromade knappöverdragen till stereon, ett par extraljus och en service, sedan är det väl ganska klart :)

Tog en 60-milafärd i onsdags. Snabbt motorvägstempo och en del stadskörning och bilen drog på pricken 1 liter/milen. Fina siffror. (mätt via trippmätaren) Bilen växer för varje meter jag kör den, väldigt komfortabel vagn :)
av llesrof
Gött att du är nöjd :D Jag trivs också med min bil och den snittar på strax under litern som jag kör. Det är inte så förbaskat farligt med tanke på turbomotor, AWD, automatlåda och 235 mm breda däck. Men visst, hade den dragit hälften så hade det vart ännu bättre :D
av Robert63
llesrof skrev:Gött att du är nöjd :D Jag trivs också med min bil
:D

Hämtade ut vingen idag, lämnas på lack på måndag. Har sökt lite på både forumet och internet utan att hitta monteringsanvisningar, någon som vet? Eller är det någon som vet vart man kan lämna bort det? Kan ju göra det i samband med servicen, tips på bra verkstad mellan Lerum/Göteborg? Bytte två lampor i bakljusen och felmeddelandet försvann, tack för det tipset, aldrig att jag hade listat ut att det skulle lysa från fyra lampor där bak :)
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]