Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Mötte en anställd på Volvo reservdelar på Mekonomen i vintras.....

Jag har gett upp biltema de delar jag köpt därifrån hade för dåliga mått (bromsklossar) och tvivelaktig kvalitet (styrleder).
Sedan skiljer det inte mycket i pris(som det gjorde förrut) mellan de andra så jag köper faktiskt det mesta på Volvo.
av gustaf64
tänkte hoppa in med en fråga istället för att skapa en ny tråd;
jag kommer att bli tvungen att byta skivor och belägg runt om hela bilen inom någon månad. Nu bor jag inte i Sverige så det är svårt att hitta alternativ till orginal-delar. Min Volvo-verkstad har erbjudit att byta hela klabbet för 3900.- men det ser jag som ganska dyrt då jag bor i ett 'skatteparadis' och det mesta är billigare än i Europa. Det verkar som jag skulle kunna skaffa andra märken men då jag inte vet tillräckligt mycket (ännu) om ämnet skulle jag vara tacksam för råd om vad jag bör leta efter. De flesta bilmärkena finns representerade här men tyvärr är det inte många som kör Volvo (och än färre som skruvar på dem).
Användarvisningsbild
av hollan
är det skivor fram+bak klossar fram+bak och handbromsbackar inklusive jobbet till en xc90 t6 för 3900 och utfört på volvo så är det ett väldigt billigt pris!
av gustaf64
får kolla att det inkludera handbromsbackar... de skall även byta alla däcken och de erbjuder mig Pirelli för 1300.-/ däck monterat vilket verkar vara ok det med.
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]