Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei...

Jeg tenkte å høre her på forumet om noen kunne hjelpe meg å "tyde" feilkodene jeg fikk på min frues bil..

Den kommer med motorservice erfordra og abs + antsliadd service lys under kjøring, og da detter prestandaen mye..

Jeg har lest ut feilkodene med en BSR sak, men luere på noen kan hjelep meg på vei hvor jeg skal begynne (sikkert flere som har hatt samme problem?)

Disse feilkodene ser ut som de kommer sammen :
BCM-0115 Communication between control modules. Communication with the steering angle sensor. Signal missing
BCM-0115 Communication between control modules. Communication with the steering wheel module (SWM), signal missing

BCM-0011 Left front wheel sensor. Faulty signal
BCM-0011 Wheel sensor left front. Faulty signal

Først kommer -0011 koden, så etter en kjøretur kommer -0115 koden. Sikkert naturlig etter hva beskrivelsen er??

De 2 neste tror jeg også "hører" sammen:
ECM-6805 Boost pressure control. Faulty flow
ECM-6805 Turbocharger (TC) control valve, boost pressure fault. Pressure too high
ECM-6805 Turbocharger (TC) control valve. Pressure too high. Permanent/Intermittent fault

ECM-9210 Cruise control. Faulty signal
ECM-9210 Electronic throttle unit, potentiometer 1. Faulty signal

Når bilen kjøres høres det ut som en "Puste"lyd fra motorrommet.. muig en lekkasje som kan gjøre dette??
Noen som har tips hvor man begynner å lete og beste fremgansmåte for å finne sprukne slanger evnt dårlige slangeklemmer??

Håper noen kloke hoder kan gi meg noen tips.

På forhånd takk..
Knut-Roger
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]