Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
hollan skrev:de vesentliga du missar är att det räcker i princip med att du lossar muttern till styrleden och spänner den igen så har du flyttat så pass mycke så du är utanför tolleranserna för toe in som jag skrev innan så är det så pass noga att du får aldrig det helt 100 med och mäta men visst kör du på däck är ju inte så dyrt och hjulinställning kostar ju flera månadslöner
Kanske har jag missat något. Ställs inte Toe med hjälp av yttre styrleden eller justeras den på annat sätt?

Jag har inga problem med att göra en inställning om det behövs, behövs det inte lägger jag hellre pengarna på annat.

/Martin
Användarvisningsbild
av hollan
jo men yttre styrled sitter liksom ihop skruvad med innre
av Toffelhjälten
MartinS skrev:
hollan skrev:de vesentliga du missar är att det räcker i princip med att du lossar muttern till styrleden och spänner den igen så har du flyttat så pass mycke så du är utanför tolleranserna för toe in som jag skrev innan så är det så pass noga att du får aldrig det helt 100 med och mäta men visst kör du på däck är ju inte så dyrt och hjulinställning kostar ju flera månadslöner
Kanske har jag missat något. Ställs inte Toe med hjälp av yttre styrleden eller justeras den på annat sätt?

Jag har inga problem med att göra en inställning om det behövs, behövs det inte lägger jag hellre pengarna på annat.

/Martin
Antingen var du väldigt trött eller så bör du inte kanske göra så mycket själv på bilen?
Hatar diskussionerna som är om idioti, lägg hellre tiden på någon som inte är dumsnål och kanske vill
ha hjälp på riktigt istället för att verkligen inte kunna nått och försöka skruva själv för att det ska
bli så billigt som möjligt. Hatar sådana idioter
Användarvisningsbild
av MartinS
Toffelhjälten skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Antingen var du väldigt trött eller så bör du inte kanske göra så mycket själv på bilen?
Hatar diskussionerna som är om idioti, lägg hellre tiden på någon som inte är dumsnål och kanske vill
ha hjälp på riktigt istället för att verkligen inte kunna nått och försöka skruva själv för att det ska
Kan du inte förklara vad jag missar då istället för att dumförklara mig? Jag trode forumet var till för att sprida kunskap, inte bara för att tala om att man skall göra saker utan även varför?

Trevlig ton föresten... not.

/Martin
Användarvisningsbild
av robinmoppe
efter som du lossar på den gammla styrleden o flyttar över den till en ny inre stryrled kommerd u att ändra toe-in måttet.

det kan funka utan att däcken slits ner fort,men du bör göra en inställning snarast :)
av monza
Min erfarenhet: Jag har bytt inre styrled 3 ggr på olika bilar utan att göra framvagnsinställning efteråt. Jag har aldrig fått snedslitna däck efter bytet. Jag mäter upp med skjutmått. Nog hög precision, verkar det som. Bytte för 300 mil sedan på min S80. Jag väntar med spänning på om det har gått lika bra denna gång med bara skjutmått. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Toffelhjälten skrev:
MartinS skrev:
Spoiler »

Hallå! Håll en hövligare ton här, tack.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]