Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Bewsfroe skrev:Provocative: Lugna dig lite :P Tråden kom att handla om biltemas bromsok och jag ville bara påpeka det så man inte står där några månader senare vid skiftet till vinterdäck och konstaterar att bälgarna e fulla av sprickor. Därför e det lika bra att komplettera med en repsats direkt och ändå hamnar man långt under Volvos priser men får ett riktigt schysst ok.

Du behöver inte hugga som en kobra lixom :roll:

Hehe då är ju frågan om man inte ska göra en rep sats direkt istället.
Slipper man byta bromklossar o så
En rep.sats duger ju lika bra som nytt. De aktiva delarna slits ju inte. För mig var det bara skönt att slippa pilla med rostiga delar. Inget pill med gummidetaljer. Allt jag gjorde var att smacka på de nya och se de gamla rostklumparna åka ner i minnenas förråd. En annan fördel är att det ser jäkligt snyggt ut med nya saker.
Skulle det vara som en viss person säger så får jag nya ok om ett år igen^^. Eftersom det är lätt att byta och var "billigt" så tar jag den kostnaden. Däremot så har jag svårt att tro att gummidetaljer ska ha sämre kvalitet på Biltema än Volvo. Gummi är gummi och inte plast som man kan laborera med strukturen i. Helt klart så kan vulkaniseringen gå åt skogen hos Biltemas leverantör. Vilket det även kan göra hos Volvos. Så Volvo är ingen garanti för att gummit är ok, Är du osäker så kan du alltid dra på ett lager fett på gummidetaljerna så håller de till rosten börjar äta på kanterna.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]