Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Låskolven går lätt och fint men den fungerar bara i "öppningsläge" dvs om man låser den manuellt s¨låser den upp på fjärrlåset men det går inte att läsa den.
Jag plockade loss den och mätte spänningen och konstaterade att det endast kommer 12 V vid öppning men inget vid låsning.
Nån som han förslag på vart man ska leta?
Användarvisningsbild
av hollan
10min och det står i den boken som brukar vara den mest olästa bok som brukar ligga i handskfacket :wink:
av tomsa
hollan skrev:10min och det står i den boken som brukar vara den mest olästa bok som brukar ligga i handskfacket :wink:
Har faktiskt läst i eländet men inte hittade jag nå´t om detta.
Antingen slarvigt läst men det var ju just den infon jag letade efter så jag borde hittat den tycker jag men det beror ju på vilket ologiskt ställen den var på :D
Men det stämmer att den var låst i morse iallafall så den funkar.

Men vad är vitsen med denna fördröjning undrar jag.
av llesrof
tomsa skrev:
hollan skrev: Men vad är vitsen med denna fördröjning undrar jag.
För att man skall kunna gå ur bilen och låsa den medans man tankar. Låser man inte bilen i USA när man tankar den, hoppar det in en galen knarkare och försöker stjäla stereon, våldta frun och kidnappa barnen. Typ något i den stilen... :D
av tomsa
llesrof skrev:
tomsa skrev:
hollan skrev: Men vad är vitsen med denna fördröjning undrar jag.
För att man skall kunna gå ur bilen och låsa den medans man tankar. Låser man inte bilen i USA när man tankar den, hoppar det in en galen knarkare och försöker stjäla stereon, våldta frun och kidnappa barnen. Typ något i den stilen... :D
Iofs men jag skulle nog gått tunt bilen,öppnat luckan och låst bilen då istället men det är säkert som du säger fast det känns främmande för mej.

Men bra att låset funkar i min bil trots att jag inte fatta detta först :oops:

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]