Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
Jag funderar också på att byta och det står mellan skruvat.se och mekonomens.

Kollar man bilden på mekonomens sida så verkar ju den bussningen mer hållbar ?
Är lixom en helgjuten ser det ut som på bilden.

Medans skruvat.se deras bussning ser klenare ut som den som sitter på bilen nu.

Nån som vet nått om det ?
av jaob
Den jag prata om fanns tydligen på skruvat.se också.

Denna måste väl ändå vara bättre att köpa än den andra som finns eller ???

Bild

Sen har dom ju denna också som ser klenare ut.

Bild
av jaob
greeeken skrev:Det övre bilden är den nya förbättrade varianten som säljs på volvo o på mekonomen.
Håller betydligt bättre.
Kostade 454 kr på mekonomen
okej bra, då är det den man ska satsa på med andra ord.

/P
Jag var och köpte mekonomens fäste idag (nya modellen) och efter att ha klämt och känt på det så ångrar jag mig. Klart det håller bättre för gummit är ju jättelöst i hållaren, det kan ju hur enkelt som helst tryckas böjas och vridas åt alla håll och kanter med enbart handkraft. Det känns som att jag knappt kommer märka nån skillnad mot mitt gamla trasiga fäste då jag inte är rädd för att varva ut växlarna och kör ofta med fullt gaspådrag.

Ska det vara såhär eller?

Bild

Här har jag bara vridit det med ett enkelt grepp med tummen och pekfingret... Men det kanske blir bra när man bultar fast det, vad vet jag...
chripopper skrev:Ingen som använder detta fäste som vet om det flexar märkbart mer än den andra modellen?
Ja har det på min 08:a diesel. Det går att vrida lite MEN motorn vrider ju inte på sig på det viset som du visar utan i längsled.
Byt momentstaget och bussningen på kamremssidan då blir det säkert bra.
jag har haft skruvats fäste ca ett år.sen gick det sönder,vet inte riktigt när..har beställt powerflex eller vad det nu heter, lätt å montera och kommer överleva själva bilen :lol:

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]