Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av laken
Hej.
Har en volvo s60 -01 och har problem med centrallås, fönsterhissarna på passagerardörren fram. Eller det är igentligen all elektronik på den dörren.
Vid kallt och mulet väder fungerar inte varken centrallås och fönsterhissen. Så under hela vintern har varken centrallåset och fönsterhissen fungerat. Men nu i vår när det blivit varmare och finare väder (tror gränsen går +15 och varmare) har centrallåset och fönsterhissen börjat fungera igen. Iaf 9 ggr av 10...

Nån som har något tips vad det kan bero på och vad jag bör göra?
av mackan_
Låter som det är glapp/kondens/smuts i anslutningarna eller liknande. Plocka bort dörrsidan och kolla kontakter och hur det ser ut under reglagen.
Eftersom det är väderberoende så bör det vara nån typ av fukt, det är nåt att börja kolla på iallafall
av Damageinc
Har haft samma problem,varken sidorutan eller sidospegeln gick att manövrera ochlåset gick ej att öppna när det blev kallt.Volvo bytte efter felsökning dörrmodul+mjukvara så nu fungerar det galant igen.Kostnaden var 5200 med nice price...dom bjöd på bulle och kaffe....jävligt dyr bulle..

S60-01

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]