Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
Min V70 tar vatten å den läcker inget som jag kan se.
Jag har hält i kyla tätning men den tar vatten än då..
Men bilen rycker inget ..vad kan det vara??
av lundsbrunn
Jag fyller den till Max å sen några veckor efter så är det lite under mini då säger bilen till..
Men det är inte olja i behålaren i vattnet men tycket det luktar avgaser men vet inte.,
Det rycker inte vitt som det borde göra om det är toppen..
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej min bil tar också vatten tror det är mitt värmepaket också är det lätt att byta detta mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av Magnus308
öläningen skrev:Hej min bil tar också vatten tror det är mitt värmepaket också är det lätt att byta detta mvh öläningen.
Om det är lätt att byta beror på hur van du är att skruva, Brukar du skruva med bilen så klarar du av att byta värmepaketet själv.
Kolla att det inte bara är O-ringarna som läcker så du inte byter värmepaketet i onödan.
Användarvisningsbild
av Magnus308
lundsbrunn skrev:Nä mattan är ej blöt

Ok, Kompisen hade samma symptom på sin V70 och hans kylare läckte lite nere i ett av hörnen
och han fick fylla på någon gång i månaden. Läckan vara minimal och läckte i stort sett bara
när bilen var varm. Kolla efter en långkörning om du kan se att det fuktar någonstans på kylaren.
Användarvisningsbild
av hollan
provtryck kylsystemet är det enklaste så ser du om den läcker

Mmm, det är inte längre som med Volvo 24[…]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]