Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av knussin
Hejsan har 19"s R fälgar på en v70N 2002 men när man svänger fullt så tar dom i inne i hjulhuset mot motorn elr hur man ska förklara.. finns det nånting man kan göra för att hindra detta?? spacers kanske ?
Användarvisningsbild
av Magnus308
knussin skrev:Hejsan har 19"s R fälgar på en v70N 2002 men när man svänger fullt så tar dom i inne i hjulhuset mot motorn elr hur man ska förklara.. finns det nånting man kan göra för att hindra detta?? spacers kanske ?

Byt styrutslagsbegränsarna, Dom sitter på länkarmen och kan antagligen vara slitna.
Dom finns i olika tjocklekar, Vilken av dom du ska ha vet jag inte.

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Magnus308 skrev:
knussin skrev:Hejsan har 19"s R fälgar på en v70N 2002 men när man svänger fullt så tar dom i inne i hjulhuset mot motorn elr hur man ska förklara.. finns det nånting man kan göra för att hindra detta?? spacers kanske ?

Byt styrutslagsbegränsarna, Dom sitter på länkarmen och kan antagligen vara slitna.
Dom finns i olika tjocklekar, Vilken av dom du ska ha vet jag inte.

Bild
Är dom slitna kan du byta höger och vänster sida så blir dom som nya....

Eller så har du för små, då kan du uppgradera dig till de som är avsedda för 17 och 18".

/Martin
av Bewsfroe
Beror väl på vad man har för "interna" utslagsbegränsare? Tog inte alls i mycket med min 17" Tethys med mina blåa (mindre än dom största) styrstopp. Som förvisso va skiftade så stoppet va mot en osliten yta.
av TomasL
Går det inte att flytta ut den utslagsbegränsaren som sitter på länkarmen genom att lägga några brickor imellan den och länkarmen.
Borde funka tycker jag.
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]