Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dicer
henka, har du sportluftfilter och nåt bättre avgassystem på din? Det kanske skulle få motorn att "må" bättre?
Användarvisningsbild
av Brainy
Frigge skrev:Chippa den INTE ! Om du nån gång lämnar in bilen för något och det görs en uppgradering av ECM (Motorstyrenhet) kommer den aldrig mer starta. Chippet gör styrenheten skrivskyddad o kan därför inte laddas utan att göra den obrukbar. Ett byte då kostar ca 10 000 kr.

/Fredrik
Ähh är ju bara köpa en bsr-box och återställa styrenheten innan service.

/Anders
av Dicer
Det kom jag nyss att tänka på, det är en sån ppc-dosa eller vad det heter? En knapp för trimprogrammet och en för original?

Har du det på din ?

/Fredrik[/quote]

/Anders[/quote]
av Droopy
Loner skrev:Frågan är om de tär värt det, eller om man helt enkelt skall lägga pengarna på bensin och gasa lite extra...

170hk är väl ingen racer, men växlar man ner och låter motorn varva så pinnar den på rätt bra ändå.

/L

Håller med Loner där, hade du haft en 140HK hade du fått ett lyft med chippning men på en 170HK lär det inte ge någon större märkbar förbättring. Personligen tycker jag 170HK bilarna jag har kört drar på rätt så bra om man varvar dom rejält på växlarna.
av Dicer
Ok, jag drog inte ur växlarna ordentligt när jag provkörde med andra ord :oops:
Nåväl, väntar på rekond och nya dämpare innan jag får den.
Användarvisningsbild
av henka35
Helt orginal....

/Henrik
Användarvisningsbild
av Brainy
Dicer skrev:Det kom jag nyss att tänka på, det är en sån ppc-dosa eller vad det heter? En knapp för trimprogrammet och en för original?

Har du det på din ?

/Fredrik

/Anders[/quote][/quote]

En sån här ja http://www.bsrab.se/products/n314/t645/

Hur den fungerar i praktiken vet jag inte då jag aldrig ägt någon eller använt någon.

/Anders
Användarvisningsbild
av greeeken
BSR boxen funkar fint.
JA du märker viss skillnad på 170 hästars motorn.
Större avgas? Nja vettefan men de låter bättr e :D
Ja skulle göra som Carman, köpt en Turbo bil istället, där märker man skillnad me chip
av Dicer
Greeken, du tycker med andra ord inte att det är värt pengarna för den lilla skillnaden du kände?
Användarvisningsbild
av greeeken
Nej det gör jag inte, ibörjan känner man viss skillnad men det vänjer man sig i snabbt.
Tycker det är för mkt pengar för så lite

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.

Kroken bryggar över deformationszonen. Det &a[…]