Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60t501
Som sagt så har jag bytt till nya klarglas på min S60-01,men när jag ska reglera höjden ,vid typ last i skuffen,med snurrknappen på panelen så är funktionen tvärtemot,ska jag höja med knappen så sänks strålkastarna o vice versa.Har sökt på forumet men hittar inget,men har för mig att jag sett det någonstans..Är väl bara att flytta om kablarna i kontaktstycket,tre st, men kan ju vara bra att veta hur..
Användarvisningsbild
av gurrish
Annars är det väl bara att komma ihåg att det är på det viset och låta det vara :lol:
av Fred
Det finns en guide om detta någonstans. Det var länge sedan jag bytte själv men jag vill minnas att det finns två metoder att vända på funktionen. En involverar att man plockar isär panelen och löder om något har jag för mig och den andra metoden har jag glömt! 8)

Jag plockade isär och lödde om vilket uppenbarligen gick utmärkt! :D
av s60t501
Jo,har åxxå läst någonstans att någon lödit om vid reglaget,men är väl enklare att flytta om kablarna på kontaktstycket vid "motorerna",bara man vet vilka,går väl att mäta sig fram till det,men tänkte om någon visste,är väl några som bytt ut strålkastarna
av emastar
Jag har samma "problem" på min bil. Har facelift kastare på min bil med, men tycker dock inte där är nåt problem. Är väl alla andra bilar som är felvända ;)

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]