Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fått dit den rätt nu, tror jag. Den förra monteringen ville den inte röra sig , fast nu vred jag den ett hack och fick dit den så nu rör den sig rätt. Så nu gäller det att få på resten utan ras igen. Har sätt in bild på monteringen på mitt fotogalleri, kolla in om nån är intresserad.
vid ihopmontering av den inre drivknuten med kulorna så måste man vända "ringen" som håller kulorna åt rätt håll, sätter man den åt fel håll så blir axeln stel!! detta har jag lärt mej själv efter jag haft isär och monterat ihop typ 15st :) det är alltså 50/50 på att få de rätt direkt men blir oftast fel ändå.. haha :)
Tack för tipset, jag satt ihop den 2 ggr lika stel varje gång, men flyttade ett hack och då smackade jag in den rätt, vilket pillrigt jobb alltså !! Förbannat hala och "runda" kulor var det också till råga på allt, hehe.
Men nu sitter allt på plats, ska bara köpa nya klammer till bakre knuten så är det bara ut och glida.... Då är båda spindellederna nya , båda länkarmarna nya, vänster yttre drivknutsdamask ny, nya bromsar fram + bak...... sen har man fått ligga ett par veckor i garaget och meckat sonens Audi, bla. bytt bakvagnsbussningar !!! Hjullager !!! mm mm. Men NU är det färdig meckat ..... får jag hoppas. Tack för all hjälp med mina problem, schysst :-)-)

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]