Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av smutser
Ny här på forumet. Jag har en S80 2,9 årsmodell 2000.
Har några lampor som lyser på instrumentpanelen, ABS och STC är tända ibland och ibland inte, alltid tillsammans. Motorelektronik lampan blinkar eller lyser med fast sken. Ibland fungerar inte farthållaren. Och motorn känns lite konstig på tomgång för då "skakar" bilen men det märks inte när man kör med bilen. Tycker nog att det är lite dåligt drag i bilen.

Är kass på det här med bilar så jag hoppas att någon här på forumet vet om det ens är lönt att göra något med bilen för för mig låter det som om det skulle bli ett dyrt företag att göra vid den. :cry:
Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan.
Lite svårt att svara då du inte skriver nåt om stausen på när du servade senast ?
Många mil på bilen ?
Jag skulle börja med att kolla om det sitter ett Magnetti Marelli Gasspjäll, kolla undersidan av spjället med spegel,
vit etikett med namnet = Dåliga spjäll ganska vanligt.....
Står det Denso på luftmassemätaren med siffrorna 30 i slutet av numret = uselt spjäll
Övre främre Lamdan kan åxå stula....
tändstiften byttes när då ?
Bensinfiltret byttes när ?
Som du ser så kan det vara en drös med orsaker.
Tips skriv var du bor då det finns många här på forumet som kan hjälpa med felkodsavläsning för
kaffepengar jämfört med volvoverkstädernas priser på 400-800 kr.
ju mindre hemlig du är desto mera hjälp får du......
:D :D

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]