Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tracer
I går åkte jag ner till OKQ8 för att byta ut plastskyddet under motorn till en rejäl aluminiumplåt, när jag tog bort plasten upptäckte jag att det fanns olja runt oljetråget försökte se var läckan kom ifrån men såg inget, kan det vara spill från olje byte eller är det mer troligt med läckage. Bilen köpte jag för ca 2 månader sen och är en V70 2,4t 2000 och har rullat ca 16000 mil.
Användarvisningsbild
av G-kraft
tracer skrev:I går åkte jag ner till OKQ8 för att byta ut plastskyddet under motorn till en rejäl aluminiumplåt, när jag tog bort plasten upptäckte jag att det fanns olja runt oljetråget försökte se var läckan kom ifrån men såg inget, kan det vara spill från olje byte eller är det mer troligt med läckage. Bilen köpte jag för ca 2 månader sen och är en V70 2,4t 2000 och har rullat ca 16000 mil.
kanske är att det tippar av lite olja från växel lådan....eller från servo behållaren....fanns en del fel på behållaren till servo på många v70 och s60....
av tracer
ok ska kolla detta, tack.
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]