Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredenm
Går det att lägga in fartkameror på rti:n?
Jag har en -02 dvdbaserad. Kollat runt men hittar inget vettigt vore helskönt om det gick. :lol:
av fredenm
Det var ju illa, har för mig att det går på BMW.
ja ja man kan ju inte få allt :cry:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
fredenm skrev:Det var ju illa, har för mig att det går på BMW.
Jag 99% säker att det inte går på BMW heller. Har inte sett någon fabriksmonterad/fast navigator som man kan få in fartkamerorna i.
Användarvisningsbild
av Mats A
XC90_Executive skrev:
fredenm skrev:Det var ju illa, har för mig att det går på BMW.
Jag 99% säker att det inte går på BMW heller. Har inte sett någon fabriksmonterad/fast navigator som man kan få in fartkamerorna i.[/q
uote]Jo det går på vissa bmw och även vissa audi
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Mats A skrev:Jo det går på vissa bmw och även vissa audi
Då är det någon som har suttit och "knäckt" BMWs system. Men tanke på att det har sålts betydligt fler BMW än Volvo så är jag inte förvånad över att någon har suttit med det.

Hur laddas det in isåfall? Upplagda som intressepunkter? Vägarbeten? Har svårt att tänka mig att någon har utvecklat ett system så den kan varna för fartkameror, när det inte finns från fabrik.
Användarvisningsbild
av apersson850
I Volvos Sensussystem (2012) går det i alla fall. Bara att fixa en GPX-fil med fartkameror i. Jag testade igår, både att ladda in dem och köra förbi en kamera. Inladdningen fungerade bra, när jag bara hade rätt namn på filen, och sen blir det ett plingeliplong när man närmar sig en kamera. Dessutom kan man visa den på kartbilden, om man vill.

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]