Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sallo
Hej alla! jag har en s80-99 som jag har ett problem med. Jag får upp ett felmedelande lampfel positonsljus men alla lampor är hela undrar om någon vet vad det är för fel?
av Droopy
Fick samma skumma medelande på min V70 -02 förra veckan, gick bak och tryckte på alla relän i säkringsdosan då försvan det. Vad det beror på vet jag ej.
Användarvisningsbild
av CarMan
sallo skrev:Hej alla! jag har en s80-99 som jag har ett problem med. Jag får upp ett felmedelande lampfel positonsljus men alla lampor är hela undrar om någon vet vad det är för fel?
du har alla gånger en ellre 2 trasiga baklampor (du ska ha 4 där bak)
byt alla 4:a & byt till kvalitetslampor, inget billigt skräp, för dom bara går sönder & kan desutom ge detta felmedelande, fast dom är hela.
av sallo
ska genast pröva i morgon.Tack för svaret Carman.
av S60AWD2.5T
Fick samma larm igår. men va tusan alla lyser 2 fram 4 bak plus 2 nummerskylts belysning. Men det kan ju vara en lampa som glappar i tråden eller sockeln. Ska börja byta fram men det såg trångt ut....
Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:Fick samma larm igår. men va tusan alla lyser 2 fram 4 bak plus 2 nummerskylts belysning. Men det kan ju vara en lampa som glappar i tråden eller sockeln. Ska börja byta fram men det såg trångt ut....
lamper är inte glappa i tråden, dom är trasiga/slut) tråden råkar baara pasna så det liser, efter att lycktan fått en smäll.

börja byta bak, dom fram larmar inte.
av S60AWD2.5T
CarMan skrev:
S60AWD2.5T skrev:Fick samma larm igår. men va tusan alla lyser 2 fram 4 bak plus 2 nummerskylts belysning. Men det kan ju vara en lampa som glappar i tråden eller sockeln. Ska börja byta fram men det såg trångt ut....
lamper är inte glappa i tråden, dom är trasiga/slut) tråden råkar baara pasna så det liser, efter att lycktan fått en smäll.

börja byta bak, dom fram larmar inte.
Kanske slarvigt utryckt. Naturligt vis är det så att tråden är av.
Har nu bytt alla fram och bak. Och ena lampan bak var starkare åga ihopslagen tråd som du säger.

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]