Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nilson
crumpets skrev:För att inte tala om den rent marknadsekonomiska aspekten. Ju fler som kör, desto högre efterfrågan och därmed desto snabbare utveckling av processerna bakom framställningen.
Etanolen kan bara bli miljövänligare, bensinen står stilla och trampar, och kommer bara bli mer och mer belastande.
Jag trodde mer på dieseln och förstod inte riktigt varför man skattereducerar etanolen men men jag ska inte stjäla tråden och får läsa på lite.
av sudden68
Det jag tänkte var om det blir billigare att köra etanol.Visst dom drar 30-40% mer men andra sidan är ju etanolen billigare.För volvo´n är ju inte den bil som drar minst bensin direkt min ligger på 1,3-1,4 liter milen(awd + automat)i stan och runt 0,9 lång körning.Har funderat på att byta till en annan bil också men man är ju så jäkla nöjd med bilen.
av Than
Vet dette er en litt gammel post nu, men jeg har testet den løsningen.
For ca 8 månder siden ble den installert.
Bilen er en V70 02 med 2.4T og 200hp

Erfaringer.
vintertid: motorvarmer er noe du trenger om du er litt nord i sverige, eller husk og "pumpe" litt extra på tenning når det er under 20 minus.
Dvs vrid om, start bilen sånn at du hører motoren går en runde ( ca 1 sec) vri nøkkel tilbake til 1 og så start bilen, kan enda hoste litt, men den starter.

varm motor og parkering:
Etter lang kjøring og man parkerer bilen, så etter ca 8 timer eller mere når man starter bilen igjen så får den ikke nok E85, ikke 100% hvorfor, men tror at på grunn av varmen i motor og alt når man parkerer den så fordamper noe av alkoholen i innsuget/rail og dermed så får den for lite i start, hold i 2 laget noen extra sekunder fikser dette.

Justering av E85:
Denne boksen lar deg styre vinter og sommer innstillinger.
I mitt tilfelle så funket ikke denne spesielt bra i standard settings. Så kjører min i 5 sommer og 5 vinter (er nummer på ringene)

Overall:
bilen går som et skudd med e85, ingen kjøreproblemer med den, tar litt lengere tid og komme opp i temp på motoren.
Jeg har tomgangs problem, dvs høres ut som den hopper over nå og da, men jeg tror ikke det er E85, har rykker når jeg slipper gassen og fra det jeg har lest her med tanke på min bil har gått nesten 22000 mil så er det gassspjeldet som er tilpakket skaper det problemet tror jeg, så skal rense det snart nok.

Men bortsett fra litt hoste i start nu og da fra varm motor, og ikke spesielt mange vinterproblemer heller med standard block motorvarmer så funker det fint.

Husk skift olje/bensin filter som dem tipser om, sprit løser virkelig opp gammelt sot og faenskap fra bensin.

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.