Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trimmy skrev:Hade samma problem på min för ett tag sen. Var in till OBD Tuning i februari i år, och instrumentet har fungerat klockrent sedan dess! Rekommenderar ODB Tuning varmt jag med :D

Det är ju kalas. Hoppas att andra med samma problem tar en titt i detta välsorterade och informativa forum innan de låter Volvo ta fram skruvmejseln och sedan kräva närmare 10k för bytet.
Jag kommer göra detta senare i år. Mitt i-hus lever rövare. Än så länge lyckas jag få igång det genom att trycka x antal gånger på trippmätar-grejen. Är inte heller sugen på att lägga 10´på ett nytt hus. Kan man skicka in det eller måste man komma in med hela bilen? (med risk för att det redan står i tråden...)

/Pär
TomasL skrev:
pgh skrev:Kan man skicka in det eller måste man komma in med hela bilen? (med risk för att det redan står i tråden...)

/Pär
Du kan skicka in det.

Sent from my LT15i using Tapatalk

Som sagt så skickar du in det. Och som jag sa tidigare så lagar dom det över dagen så det går väldigt snabbt.
Och det är faktiskt väldigt enkelt (hör och häpna) att skruva ur det.
Så det tycker jag absolut att du skall göra.
volvo D5 skrev:Eller så provar du baka :wink: se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=67862

Kul idé. Borde ju funka teoretiskt. Fast, grädda sönder DIM och köpa nytt för 10k istället för att laga det för 2500:-?
Upp till var och en men för mig är valet självklart.
Kanske det är så de gör på OBD Tuning men då har man ju garanti i alla fall.

Gillar kommentaren med muffins. Lika bra att passa på! =)

Bra tips dock!
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]