Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
dieselmagnus skrev:Volvo är inte direkt kända för sina framvagnsdetaljer som rasar i parti och minut. Passaten är om inte ännu sämre på dessa delar. Kör man mycket på dåliga vägar sliter det mer på dessa. Jag har bytt båda krängningshämmarstagen fram, inre och yttre styrled på vänster sida samt länkarmsbussningarna. Nu har min D5:a gått 23000 mil. Jag kör 99% bra landsväg så grejerna kan hålla bra.
Jag gillar inte sånna här missvisande påståenden.
Vist fins det många ditaljer som inte har funkat. Men man kan inte dra alla över en kant.
Styrleder var dåliga på MY 07, men varken före eller efter.
Spindel leder vare dåliga på 99 & 00
Kräng hämmarstag var dåliga på 99-03

Nått i den stilen, men inte så att alla alltid är kassa!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag skrev framvagnsdetaljer generellt. Orginal håller varken bättre eller sämre än pirat anser jag. Har piratdelar nu som rullat 6000 mil. Sedan är ju inte detta Volvos signum och det står jag för. Volvo hade sina gasspjällsproblem likson SAAB hade problem med vevhusventilation och oil-sludge.
av Kena
Jag hade en styrled som höll från 13 till 15000 mil på min -00:a, original.....hål i bälgen....full med rost. Bytte den själv så den var inte dit skruvad med maskin och hjulen stod rakt fram när jag drog åt den. Fick inte en krona av Nordiska bil trots kvitto på alla 4 lederna.
Användarvisningsbild
av Rosell83
Kan någon ge en bra beskrivning av hur man byter yttre styrled??
Användarvisningsbild
av CarMan
dieselmagnus skrev:Jag skrev framvagnsdetaljer generellt. Orginal håller varken bättre eller sämre än pirat anser jag. Har piratdelar nu som rullat 6000 mil. Sedan är ju inte detta Volvos signum och det står jag för. Volvo hade sina gasspjällsproblem likson SAAB hade problem med vevhusventilation och oil-sludge.
Du förstod Joe varlige inte vad jag skrev.
Användarvisningsbild
av Pd
volvo tyckte att det var genant att även vid 4200 mil att framvagnen vobblar. heders till bilbolaget i umeå. fick reduserat pris på repkostnaden 50%. :D
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]