- sön 14 mar 2010, 09:18
Hej, jag behöver läsa ur felkod ur bilen. Jag har sedan 3 dagar fått felmeddelande "Emissioner, service erfordras" samt att check engine lampan lyser. Men bilen går bra - ingen skillnad alls från innan den lyste. Har tagit bort batterispänningen och då släcktes allt för att återkomma efter en mil eller så så något fel är det väl...
Jag har tidigare köpt en ELM327 som jag aldrig använt till bilen (har inte använt den alls eftersom den Scenic -98 som jag skulle använda den på har OBDII-uttag men följer inte standarden). Men nu tänkte jag använda den (hoppas att det ska funka) och undrar nu om någon annan gjort samma sak och kan rekommendera vilket program som är "bäst" att använda i datorn ?

Jag har tidigare köpt en ELM327 som jag aldrig använt till bilen (har inte använt den alls eftersom den Scenic -98 som jag skulle använda den på har OBDII-uttag men följer inte standarden). Men nu tänkte jag använda den (hoppas att det ska funka) och undrar nu om någon annan gjort samma sak och kan rekommendera vilket program som är "bäst" att använda i datorn ?

- By Jesterhead