Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För nån vecka sen så fick jag ett konstigt problem när jag åkte ifrån en parkering.
Den började hacka/hugga Rejält.. precis som att det skulle vara för dåligt med soppa i tanken och på väg att dö helt.

Fine tänkte jag, då soppa lampan va på gränsen att tändas och att jag svängde ganska skarp samtidigt som jag gasade på så jag puttra några hundra meter och svängde in på en mack och fyllde på.
starta bilen och den gick som den skulle igen.

Men idag märkte jag av det igen att den börja halv dö = långa ryck/hugg samtidigt som jag körde.
Har halva tanken full.
Blev förbannad och stämpla ner pedalen och bilen drar iväg... sen börjar den gå som den ska igen.

Den ligger på jämt och fint varvtal när man står på tomgång,
Har inte fått upp några meddelanden i displayen.

Känns precis som att soppan håller på att ta slut när felet inträffar då den börjar sacka.

Nån som törs gissa på vad det kan vara för fel. Har inte tillgång till att kolla felkoder för tillfället.
Tror inte det är gasspjället för känns inte som att bilen skulle bete sig så då (har iof aldrig haft det problemet så jag vet inte hur bilen beter sig)
Funderat lite på luftmassmätaren ?.

V70N-00 22.000 mil
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]