Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag var inne på Bildepån en sväng innan här i Varberg och kollade upp lite priser på programvaror som jag behövde och även hur mkt den uppkommande servicen skulle kosta.

* Alarm Norden System á 1.375:-
+Rörelsesensor á 486:-
+Nivåsensor á 486:-

* Färddator Applikation á 3.212:50:- (ca 4200 om man behövde spaken)

* 16.000 mila servicen á 7.500:-

Kamrem, spännrulle, agg.rem, bränslefilter, kupefilter, vevhusvent. rengöring + lite till
Det är alltså en STOR service som dom räknar med skall ta 5 timmar

* Priset för att ladda ner första mjukvaran ligger på 337:50:-
Om man laddar ner fler på samma gång så ligger den andra och resten . på 169:-

Alltså det blir så här :
337:50 + (169 * X) =
X = Antal programvaror

I mitt fall blir det då 4 programvaror
1375 (larm)
486 (rörelse)
486 (nivå)
+3212:50(FDD)
---------------------
= 5559:50:-

337:50 + (169 * 3) = 844:50 (nerladdningskostnad)

5559:50 (Programvaru kostnad)
+ 844:50(Nerladdnings kostnad)
--------------
= 6404:-

Så den totala kostnaden hamnar alltså på 6404:- och det här är endast för mjukvaror eftersom hårdvarorna har jag köpt innan och monterat själv :)

Får väl även passa på med att hälsa till Roland som var kundbetjänare där idag. Visade ju han till det här forumet hehe =)
Kommer in med bilen om 400 mil så du kan göra 16.000 mila servicen (han jobbade ju även som tekniker där)
Användarvisningsbild
av Stoffe
Ingen som ens kommenterar? :S
Användarvisningsbild
av CarMan
det beror nog på att det inte finns nån direkt fråga, allt ser ut om en upplysning för den som undrar. (vilket kan vara bra)

priser o så varierar ju mellan olika verkstäder så det behöver juinte kommenteras, man allt ser ju normalt ut.
Användarvisningsbild
av Stoffe
Mm tänkte just på om priserna på programvaran stämde med övriga konsumenters... Men eftersom dom får köpa in programvaran ifrån vad-det-nu-hette så borde det väl vara samma...
Användarvisningsbild
av CarMan
Stoffe skrev:Mm tänkte just på om priserna på programvaran stämde med övriga konsumenters... Men eftersom dom får köpa in programvaran ifrån vad-det-nu-hette så borde det väl vara samma...
Prisserna på själva programvaran är nu ungefär samma överhela landet & det är stor skilnad i pris beronede på vilken programvara du ska ha.
man det du visar är ju var verkstan tar i arbetskostnad för att ladda ner programvaran & där har din verksta lagt ett lägre pris för andra program varan & dom där efter (eftersom bilen redan är uppkopplad)
av volvis
CarMan skrev:
Stoffe skrev:Mm tänkte just på om priserna på programvaran stämde med övriga konsumenters... Men eftersom dom får köpa in programvaran ifrån vad-det-nu-hette så borde det väl vara samma...
Prisserna på själva programvaran är nu ungefär samma överhela landet & det är stor skilnad i pris beronede på vilken programvara du ska ha.
Ehhh vad exakt menar du?

Är priserna samma eller är det stor skillnad på priserna??!!!

Nåja, mig veterligen så kan det skilja nån krona på applikationer mellan olika volvo verkstäder!

Det jag undrar är hur man kan köpa en bil som saknar färddatorn från allra första början , då den eftermonteringskostnaden är onödigt hög, jag menar de finns så många bilar på begg marknaden så varför inte vänta en dag eller två tills man hittar den med färddator!?
Min tanke i fallet!
Användarvisningsbild
av CarMan
volvis skrev:
CarMan skrev:
Ehhh vad exakt menar du?

Är priserna samma eller är det stor skillnad på priserna??!!!

Nåja, mig veterligen så kan det skilja nån krona på applikationer mellan olika volvo verkstäder!

Det jag undrar är hur man kan köpa en bil som saknar färddatorn från allra första början , då den eftermonteringskostnaden är onödigt hög, jag menar de finns så många bilar på begg marknaden så varför inte vänta en dag eller två tills man hittar den med färddator!?
Min tanke i fallet!
det skiljer inte mycke i pris på en o samma mjukvara, oavsett var ilandet du köper den. men det skiljer mycke i pris beroende på vilken mjukvara du köper, om det är färd dator eller svensk aplikation tilexempel, så kostar dom ju inte lika mycke
Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Byte av multirem på en xc-70, 2008

Säker är jag inte, trodde mest det v[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]