Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla.

Jag har en fråga, Hur tar man bort en mobilhållare från mitt panelen. Hållaren är ingen proffstillverkad hållare, Utan mera en plastbit som dom bockat så att dom fått in den i panelen, Där det brukar sitta en jalusi "gardin"
Jag kan få in ett finger i underkant, och där känner jag att det kommer in skruvar från sidorna, Alltså bakifrån stereon. Jag sökte på forumet men hittade inget. :o
Det är ju i princip omöjligt att svara på eftersom det du vill ta bort verkar vara en unik sak. Om du kunde visa en bild så kanske det skulle gå att ge något tips.

Av det du skriver så verkar ju plastbiten vara fastskruvad, och att detta gjorts med stereon urmonterad. I så fall är det väl bara att ta ur stereon och skruva ur skruvarna. Hur stereon tas ur finns beskrivet på ganska många ställen i forumet. Sök så kommer du hitta trådarna.
Nu såg jag att du lagt ut en bild. Följ guiden som Stupid-Flanders länkade till så får du bort ECC-panel och sedan stereon. Facket tror jag bara är att haka av stereon (så är det i alla fall om man har knappsats till telefon där) och sen är det en baggis att skruva bort den gamla telefonhållaren. Facket kostar några hundringar om du vill ha ett utan hål.

Tänk på att göra bilen strömlös innan du kopplar loss någon elkontakt!! Det kan behövas för att underlätta hanteringen av ECC och stereo.
S80Frälst skrev:Hej alla.

Jag har en fråga, Hur tar man bort en mobilhållare från mitt panelen. Hållaren är ingen proffstillverkad hållare, Utan mera en plastbit som dom bockat så att dom fått in den i panelen, Där det brukar sitta en jalusi "gardin"
Jag kan få in ett finger i underkant, och där känner jag att det kommer in skruvar från sidorna, Alltså bakifrån stereon. Jag sökte på forumet men hittade inget. :o

Det är jätte lätt, hade själv en sådan monterad när jag köpte min volvo v70. bara att ta bort AC:n också sitter den med en torx skruvad i plasten bakom AC:n. Jag gjorde det på 5 minuter. DOCK så får du vara försiktigt med kablar där, jag lyckades komma åt en kabel som gjorde att airbagen varnade för brådskande underhåll som tydligen sker när man drar ut en kabel på baksidan av sterioenheten vilket du inte behöver röra, men var försiktig med kablar bakom.

det är lätt, se bara till att tänka på att vara försiktig med alla clips, AC:n drar du rakt ut efter att ha lossat dem två skruvar den sitter med i underkant bakom "pennhållaren"
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]