Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bladet1
Hej !
Har en s80 24,t -01 , nu är det ju snart dax för sommardäck ( jippii) , men jag behöver nya , har någon erfarenhet av Hankook ventus 105 vr/wr 215/55*16 , har hittat dom för c:a 1150 kr st , kan man lita på att dom är bra eller skall jag satsa lite mer pengar och köpa någon annat "bättre märke"

Tacksam för kommentarer

mvh Bladet
Användarvisningsbild
av Måsen
Det är väl inget höjdardäck precis. Det lär vara ett rätt hårt/halt däck. Jag är tror nog det finns bättre i den prisklassen, eller om man lägger till någon hundring.
Det är dumt att snåla med livförsäkringen...
av Mr M
Ja åker på hankook på min servicebil i jobbet, inga kalasdäck vill ja säga, de är inge skoj när de regnar å man åker motorväg, då får man lusa sig fram så man inte planar
av Volvo_S60
Hej,

Ta en titt på Däckonline. http://www.dackonline.se
Har köpt däck av dom två gånger tidigare och det har fungerat superbra!

Ny till våren blir det nya Continental SportContact 225/50 R16 till min S60.
Priset på dom är 1053 kr/st. Tror det är svårslaget?

Lycka till! :lol:

/Jonas
Användarvisningsbild
av Måsen
Det är ju så, att man får vad man betalar för i regel. Ett däck som är riktigt bra och prisvärt är "Uniroyal Rainsport"

De bästa jag har åkt på är "Michelin Pilot Sport", men då handlar det om andra pengar.

Kan man tänka sig att handla via dackonline så finns det många bra däck runt 1000-lappen, tex de nämnda tidigare här.

Personligen har jag en bra kontakt med min lokala däckhandlare, som ligger väldigt bra i pris. Jag skulle aldrig byta ut den servicen mot att tjäna någon hundring och handla via nätet.

Ex. Förra fredagen fick jag en skruv rakt igenom däcket i mina nya Hakka 4. Jag ringde gummiverkstaden och hörde när han kunde ta det,
-om 5 min blev svaret, där stod han en fredagkväll till halv 6 och bråkade med sönderdragna låsmuttrar mm.
Pris för arbete, lagning och balansering, 150:-

Hade detta hänt med "postorderdäck" så hade jag nog snällt fått vänta till nästa vecka och hostat upp ytterligare en slant.
Dvs, vinsten jag hade gjort om jag handlat via nätet är redan uppäten...
av Volvo_S60
Däckonline har sin verstad här i Malmö så man behöver inte beställa över nätet. Tror dom har avtal med verkstäder på andra orter också?

Kan också tillägga att dom är trevliga och har bra service. Efter att jag beställt mina dubbdäck så dröjde det tre dagar sen var allt monterat och klart!

/Jonas
Användarvisningsbild
av Måsen
Det stämmer att de har avtal med andra verkstäder också. Det betyder dock bara att verkstäderna tar på sig att skifta däck, köpta via nätföretaget. Man har inga fördelar av det avtalet som kund, för övrigt.

Däckonline är bra, det är inget snack om det. Jag menar bara att i vissa fall är det bra om man ser förbi det låga priset.
Användarvisningsbild
av bladet1
hallå

Tack för alla svar , det blir nog inga Hankook-däck , tror jag lägger till några hundringar / däck , och kör lite säkrare , tack igen

mvh Björne

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]