- tor 28 apr 2011, 20:50
Jag har nu läst en mängd trådar om gasspjället och dess problem och har idag gjort rent mitt eget eftersom jag har känt lite ryck och haft ojämn tomgång, vilket förövrigt fungerade hyfsat men inte perfekt.
När jag höll på med detta började jag fundera, alla skriver om spjället men det finns trots allt något med som styr spjället....gaspedalen.
Jag jobbar på ett företag som levererar pedalställ till bl.a Volvo (XC90, XC60, V50, S40N men endast broms och kopplingspedal) och vi monterar också gaspedalen till vissa kunder dock inte Volvo.
Ofta är det en ganska enkel konstruktion med en typ av potentiometer som läser av läget på gaspedalen.
Är det inte möjligt att Volvos gaspedal kan vara boven i dramat i vissa fall?
Jag har inga som helst belägg för detta men är nyfiken på era kommentarer om detta. :D
Kanske någon här känner till Volvos konstruktion på gaspedal mer i detalj?
När jag höll på med detta började jag fundera, alla skriver om spjället men det finns trots allt något med som styr spjället....gaspedalen.
Jag jobbar på ett företag som levererar pedalställ till bl.a Volvo (XC90, XC60, V50, S40N men endast broms och kopplingspedal) och vi monterar också gaspedalen till vissa kunder dock inte Volvo.
Ofta är det en ganska enkel konstruktion med en typ av potentiometer som läser av läget på gaspedalen.
Är det inte möjligt att Volvos gaspedal kan vara boven i dramat i vissa fall?
Jag har inga som helst belägg för detta men är nyfiken på era kommentarer om detta. :D
Kanske någon här känner till Volvos konstruktion på gaspedal mer i detalj?
Volvo V70 -01 (170hk)
- By mimeck