Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Jag kan inte svara på om vissa bilar levererats utan isolatorerna men av konstruktionen att döma så tror jag att det är fullt möjligt att de kan falla bort av sig själva. Jag har också för mig att jag läst om någon som bara hade isolator på ena sidan som ju då uppenbarligen tappat den andra. Det var därför jag säkrade mina med buntband.

Isolatorerna kostar bara några tior på Volvo så det är ju bara att sätta dit nya. Alternativt kan du använda trädgårdsslangslösningen om du har någon sådan liggandes.
Användarvisningsbild
av JRS
det jag har sett på bilder är att volvos grejer ligger i själva talriken,,men det går tydligen att trä nåt på själva fjädern??
av Fred
Ja, precis som redan är beskrivet i tråden...det är ju alltid lite svårt att beskriva med ord men är det något som är oklart...? :roll:
av grape
Vill bara tacka för tipset med trädgårdsslangen det funkade kanon! Jag behövde inte heller ta bort hjulet utan hissade upp bilen med domkraften, trädde på ca 14cm trädgårdsslang och tryckt den så långt in jag kunde. Inget missljud efter det.
av III
lås slangen med några buntband annars kan den ramla bort. tre fyra räcker, klipp av flärparna så dom inte är ivägen.

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]