Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har nyss bytt bromsbeläggen bak på min s60, skivorna ser ok ut så dom byttes ej. Men nu har ja kört kanske max 100 mil med nya beläggen, men dom tar bara på halva skivorna.. det blir lixom ytrost på halva skivan närmast navet, och då har jag ändå bromsar ordentligt ett par gånger och tänkt att dom ska sätta sig.. men nej.

Ska oxå nämna att det var en verkstad som bytte beläggen. Ska det vara såhär? Ordnar det sig med tiden eller ska jag åka tillbaka?

Mvh Johan
Åk tillbaka, man har troligen inte gjort rent ordentligt innan man satte dit de nya eller så är det dåliga piratbelägg som inte passar riktigt. Det finns faktiskt bra "piratbelägg" också så det är inte alltid fel att köpa icke original. Kan även vara att man monterat slarvigt.

Mvh GK
Jag tror det ordnar sig med tiden. Oken är antagligen så pass "slitna" (läs rostiga och ojämna) att anläggningsytan inte blir helt i vinkel mot skivan längre. På insidan bromsar den på hela sidan eller? Där används ju kolven, vilken borde vara helt plan.

/Martin

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]