Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av haxpet
Jag var in till "min" Volvoverkstad och där sa dom att listen antagligen åkt fram en liten bit och att den "bara" måste skjutas tillbaka. Men det skulle inte gå på garantin eftersom så där kunde det ju inte ha sett ut från fabrik.

Och här blir jag ju tvungen att tillägga att jag är andra ägare på bilen och inte har en aning om vad den förra har gjort. Bilen är ju köpt via en återförsäljare (Bilia i Helsingfors).

Kan jag tvinga dom att betala kalaset eftersom det här felet antagligen fanns på bilen när jag köpte den, tyvärr kan jag inte bevisa det. Men det måste nog vara så.

Eller finns det chans att jag fortfarande kan få det på garanti?
av Pebben
Generellt så är det ju så i Sverige att om du har ett papper där de talat om brister (varudeklaration) på bilen och detta inte står med så är de "skyldiga" att åtgärda det.
av haxpet
Ha!

Efter lite lirkande så har jag nu fått det fixat på garantin.

När inte min "egen" verkstad ville fixa det på garanti så gick på lite högre ort och förklara problemet. Och efter att ha skickat lite bilder så kom det ett mail till min verkstad där det stod att det här problemet ska fixas på garanti.

PS. Det här har inte hänt i Sverige. DS.
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad fick dom göra för att åtgärda det då?

/Martin
av Pebben
Grattis, skönt att det löste sig.
av haxpet
MartinS skrev:Vad fick dom göra för att åtgärda det då?

/Martin
Dom tog bara bort listen och flyttade den till rätt position.

Det behövdes kanske ett antal nya klipps. Men annars så vet jag inte.
av Pebben
Då var det samma fel som jag sett på flera bilar. De hoppar loss och inget går sönder. Det verkar om det är en dålig konstruktion det snäppfästet, men som sagt skönt att det löste sig.

Vi använder en från Biltema för ba[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]