Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyE
Jag har en V70N -01 13.000 mil. När jag kom ut från jobbet ville den inte starta. Fick bara ett klickljud. Vi drog hem bilden och jag kopplade ur batteriet över natten för att "nolla" systemet. Idag monterade jag ett helt nytt batteri och nu drar startmotor igång, men bilen "hostar" bara och kommer aldrig igång. Jag hör även bränslepumpen ladda upp trycket.

Inga felmeddelanden, inte konstiga blinkningar eller andra skumma saker på instrument panelen. Har även bytt batteri på båda nycklarna och provat båda två.

Tips?

/Jimmy
av JimmyE
Glömde skriva att bilen de senaste dagarna varit svår att öppna med fjärrnyckeln... och förra veckan fick jag felmeddelande på en blinkerslampa.. som sedan försvann. Om detta kan spela någon roll.
av JimmyE
Edit: se fetstil....

Fick besked från verkstaden. En ventil hade hängt sig. Extra power och startgas var vad som behövdes. 250 kr för besväret och nu rullar man igen :)

Fick samma problem igen. Visade sig vara kabel/kontakt till startmotorn (den tunna av de två) som var glapp. Fick den bytt till en kostnad av 0 kr, så nu rullar man igen och är nöjd!

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]