- fre 04 feb 2011, 22:04
Reservdelsbutiken på min ort sade sig ha enbart lackade o klara för 1120 kr.
Och eftersom jag har färg sedan tidigare tänkte jag mig försöka att lacka upp en själv - har du ett artikelnummer eller annat som jag kan söka upp?
Har sökt lite sporadiskt på Blocket o Bildelbasen men det är ont om kåpor till -04:or, det mesta är kompletta speglar för 1000-1500 spänn o de enda nya kåpor jag sett var till -03:or som inte passar... :(
/f
johndoe skrev:Fred skrev:Att man tjänar "nån krona" på att lacka själv tycker jag var väl pessimistiskt. Om dina siffror stämmer så borde en olackerad kåpa på Volvo kanske kosta 200-300 kr (om det ens finns att köpa). En sprayburk med färg kostar en hundring(?). Då är det flera hundralappar man sparar.Ja det finns, den kostar där kring 280.
Jag lackade mina spegelkåpor svarta då jag tyckte att det var snyggare än om de var i original askguld metallic. Gjordes med vanlig sprayburk i många tunna lager och det blev kanonbra! :D
Reservdelsbutiken på min ort sade sig ha enbart lackade o klara för 1120 kr.
Och eftersom jag har färg sedan tidigare tänkte jag mig försöka att lacka upp en själv - har du ett artikelnummer eller annat som jag kan söka upp?
Har sökt lite sporadiskt på Blocket o Bildelbasen men det är ont om kåpor till -04:or, det mesta är kompletta speglar för 1000-1500 spänn o de enda nya kåpor jag sett var till -03:or som inte passar... :(
/f
Håll fast i ratten om traktorn stjälper. Hoppa ej!
- By 246