Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min sidoruta på en S80 från -05 har fungerat perfekt med autoläget då den skall gå upp och stanna, genom att hålla knappen ett par sekunder.
Idag hade jag sidorutan nedvevad ca 10 cm då jag låste bilen med fjärren. Efter det har sidorutan fått fnatt. Kör jag upp den med automatik, går den upp och vänder och går ned till helöppet, stannar.
Håller jag knappen inne hela vägen upp stannar den i stängt läge.

Har jag programmerat om någon postion genom att låsa bilen med delvis öppen ruta. Kan jag själv återställa detta, eller skall jag till verkstad? Hjälper det att losssa batteriet i 10 minuter?
Det kan vara så att den tappat "ändläget" så att den inte vet var den skall sluta. Min ruta håller också på att dumma sig så ibland. När jag köpte bilen fixade de detta men det blev aldrig bra. Om den alltid vänder där uppe kan det vara klämskyddet som bråkar. Då kan man tydligen testa att spraya lite silikon i listen så att rutan glider smidigare och med mindre friktion.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]