Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
varken övre elle nedre momentstag är nått motorn står med sin tyngd på o kan inte de vibrationer.
Användarvisningsbild
av Alucinor
CarMan skrev:varken övre elle nedre momentstag är nått motorn står med sin tyngd på o kan inte de vibrationer.

därimot kan en förhrd momentstags bustning överföra en normal vibration så den blir känbar i karossen
Ok! Tack för svaret. Du tror alltså på dom andra motorkuddarna?
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja, specielt den nere på höger sida, men kan vara nått annat också.
Användarvisningsbild
av CarMan
Avlasta motorn genom att lyfta den upper från eller underifrån. skruva bort o sätt dit en ny.
av Cedrix
Forstätter på denna tråd pga jag fått samma fenomen efter jag bytt momentstagsbussningar (alla övre 3), det undre samt fästet nere på högersidan.
Vibrerar som f_n på tomgång (700rpm) varvar jag upp till 800rpm så är det helt borta.

Köpte dessa på skruvat och meca, men det troligaste är alltså det nere till höger, såklart eftersom det är det som är besvärligast att byta.
Användarvisningsbild
av Alucinor
Jag har fortfarande inte åtgärdat mina vibrationer. Tänkte lämna in den till Volvo snart så får dom fixa det... orkar inte hålla på med sånt själv nu när det är så kallt ute.
Kan ju återkomma när jag fått reda på om det verkligen var det fästet som spökade.
av Cedrix
Ja jag ska ta in bilen i värmen i helgen igen och bända och bryta lite,

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]