Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nundo
Nu är det inte så bra som det låter att jag kör runt med full tank hela tiden men enligt mätaren så gör jag det...

Problemet är alltså att när jag tankade fullt sist så gick mätaren upp i topp och där har den stannat. Mätaren har gått ner lite men inte nämnvärt. Ibland när jag startar bilen så är mätaren på strecket innan full tank men när jag kör så flyttar sig nålen upp i topp nästan direkt.

Nu är jag ju helt inkompetent på bilar men om man skulle kunna få en vink vad det kan vara för fel hade jag varit glad så man kan förklara för en kompis som kanske kan hjälpa mig med problemet..

Har en Volvo V70-03 förövrigt. Tycker att det är något fruktansvärt mycket småfel på denna bil. Börjar bli rejält trött!

Mvh
av Nilson
Nu är inte jag heller nån expert men prova att köra in den i ett varmgarage några timmar och se om det är kylan som ställer till det.
Det jag har lärt mig om fel i största allmänhet är att man får köra med uteslutningsmetoden.
Användarvisningsbild
av hollan
kan vara så enkelt att flottören har hängt sej kryp under bilen och ge tanken ett vänligt men bestämt slag med knytnäven alt gummi klubba
Användarvisningsbild
av iigloo
schysst rubrik. Fattade direkt vad du menar. I övrigt så kan det vara fel på tankarmaturen eller kablarna till den.
Problemet löst. Var nog
hollan skrev:kan vara så enkelt att flottören har hängt sej kryp under bilen och ge tanken ett vänligt men bestämt slag med knytnäven alt gummi klubba
Var nog så som du sa. Gav den en djävulsk kick och sen sladda jag loss ordentligt och sen var problemet löst..

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]