Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvotomas
Jag har problem med abs:n på volvo v70-00 nya modellen, abs lampa, antisladd/antislirlampa, motorlampa, bromslampa tänds ibland dom kommer efter varandra, sen funkar allt som det ska en annan gång man tar bilen om man nollar motorlampan först. (tar bort säkringen) Jag har kollat felkoder hos volvo det vissar på båda givarna fram men, jag tycker att det är lite konstigt att båda skulle gå sönder på en gång, kransarna byttes i sommras fram. här är felkoderna från volvo.

Här har jag felkoderna på abs:n

abs-0011 hjulsensor vänster fram felaktig signal
abs-0012 hjulsensor vänster fram felaktig signal
abs-0093 kommunikation styrenhet kommunikation styrenhet
abs-0022 hjulsensor höger fram felaktig signal

På alla dom här felkoderna står det på status: att felkoden är ej funnen med okänd status

På kvittot står det felkoder abs 0011, 0012, 0022
av volvotomas
Galica skrev:Har samma problem , hur löste du det.?
Jag har inte löst det än, jag har plockat bort abs styrenheten och ska skicka iväg den till Ludvika bil så ska dom löda om den sen får jag se om det är det som var problemet jag åtterkommer med svar när jag har satt i den igen.
av Galica
Hej jag tror nu att vi löst ABS mysteriet på min bil drivaxelbulten satt löst.

"Abs lampan lyser pga drivaxelbulten är lös!!
då kan inte absgivaren känna tandhjulet på drivaxlen" Lampan har nu slocknat och inte tittat upp igen ska in till en volvo verkstad Onsdag den 26/1 för att felsöka och då får vi svart på vitt, men tror att felet ska vara löst nu.

Ingen Här som vet var man kan byta språket på intsrumentpanelen till svenksa till en billig peng bor i småland.. :shock:
av volvotomas
Nu har jag fått tillbaka abs boxen, och monterat den och nu är det ännu värre, nu när man startar bilen så knäpper och smäller det i styrenheten eller abs pumpen ett tag och sen efter en stund så kommer det upp meddelande service erfodras på abs och även abs lampan lysser hela tiden och antispinn lampan blinkar till ibland och hastighetsmätaren far upp och ner från 0 till 5-10 km när den går på tomgång. Har dom förstört boxen mera nu eller vad kan det vara, för om det skulle vara någon givare som är paj så borde den väl inte bete sig så på tomgång innan man har kört bilen något.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]