Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
G-kraft skrev:
greeeken skrev:Nja hela baklampan verkar inte kunna fästa på taket.
Så nu hänger den bara ner
då har den tappat fästet...vill du ha en sådan så kan jag ordna det om ca 1 dag...

hör av dig via pm
mvh
Nja allt är kvar på lampan, det är mer på innertaket som dne inte fäster, har blivit ett litet jack när jag trog loss hela lamphållaren.
går ej att limma eller nått, har testat allt
Användarvisningsbild
av G-kraft
greeeken skrev:
G-kraft skrev:
greeeken skrev:Nja hela baklampan verkar inte kunna fästa på taket.
Så nu hänger den bara ner
då har den tappat fästet...vill du ha en sådan så kan jag ordna det om ca 1 dag...

hör av dig via pm
mvh
Nja allt är kvar på lampan, det är mer på innertaket som dne inte fäster, har blivit ett litet jack när jag trog loss hela lamphållaren.
om det har uppstått ett litet jack på innertaket så är det värre med det...lite svårt att åtgärda.....har ingen ide just nu med hur du kan åtgärda det....ska tänka ut vad som kan göras..återkommer snarast
Användarvisningsbild
av greeeken
G-kraft skrev:
greeeken skrev:
G-kraft skrev: då har den tappat fästet...vill du ha en sådan så kan jag ordna det om ca 1 dag...

hör av dig via pm
mvh
om det har uppstått ett litet jack på innertaket så är det värre med det...lite svårt att åtgärda.....har ingen ide just nu med hur du kan åtgärda det....ska tänka ut vad som kan göras..återkommer snarast
Jag tackar så mkt för alla ideér som kommer in.
Just nu sitter det fast för mig, kommer inte på nån lösning
Användarvisningsbild
av G-kraft
greeeken skrev:
G-kraft skrev:
greeeken skrev: Nja allt är kvar på lampan, det är mer på innertaket som dne inte fäster, har blivit ett litet jack när jag trog loss hela lamphållaren.
Oki,,,det jag kan hjälpa dig med är att jag klipper av en bit från en s60 hos oss,,,en bit runt om där lampan skall in men en större bit än det du har nu,,,,
sedan lägger du in den biten ovan hållet som du har nu, alltså sticker in den i innertaket och lägger den på hållet från insidan som finns nu, sedan trycker du in hela lampmodulen så att den fastnar på den biten jag har klippt...förstår du vad jag menar !?
Användarvisningsbild
av greeeken
G-kraft skrev:
greeeken skrev:
G-kraft skrev: om det har uppstått ett litet jack på innertaket så är det värre med det...lite svårt att åtgärda.....har ingen ide just nu med hur du kan åtgärda det....ska tänka ut vad som kan göras..återkommer snarast
Oki,,,det jag kan hjälpa dig med är att jag klipper av en bit från en s60 hos oss,,,en bit runt om där lampan skall in men en större bit än det du har nu,,,,
sedan lägger du in den biten ovan hållet som du har nu, alltså sticker in den i innertaket och lägger den på hållet från insidan som finns nu, sedan trycker du in hela lampmodulen så att den fastnar på den biten jag har klippt...förstår du vad jag menar !?
Jadå jag fattar vad du menar.
Vad vill du ha för det ?Kostar?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Just nu sitter det fast för mig, kommer inte på nån lösning[/quote]

sedan lägger du in den biten ovan hållet som du har nu, alltså sticker in den i innertaket och lägger den på hållet från insidan som finns nu, sedan trycker du in hela lampmodulen så att den fastnar på den biten jag har klippt...förstår du vad jag menar !?[/quote]

Vad vill du ha för det ?Kostar?[/quote]

tar endast frakt...det är en lite bit bara. max 30:-, men jag hör av mig imorgon efter att jag varit på jobb..men det är den bakre delen va !?
Användarvisningsbild
av greeeken
G-kraft skrev:Jag tackar så mkt för alla ideér som kommer in.
sedan lägger du in den biten ovan hållet som du har nu, alltså sticker in den i innertaket och lägger den på hållet från insidan som finns nu, sedan trycker du in hela lampmodulen så att den fastnar på den biten jag har klippt...förstår du vad jag menar !?[/quote]

Vad vill du ha för det ?Kostar?[/quote]

tar endast frakt...det är en lite bit bara. max 30:-, men jag hör av mig imorgon efter att jag varit på jobb..men det är den bakre delen va !?[/quote]

Japp det stämmer det är den bakre delen
Användarvisningsbild
av greeeken
Hur gick det?
Fixat det än? :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
greeeken skrev:Hur gick det?
Fixat det än? :D

troligen idag får vi in en s60...hålla tumarna..
mvh,
Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]