Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frena
Hej

Är det någon som vet om det går att montera elstolar från t.ex. V70 i något annat än volvo. Själva golvfästena förstår jag inte passar, men elektroniken. Hur är det med den? Räcker det att mata med 12V eller behövs någon datasignal från bilen?

TACK PÅ FÖRHAND!
Användarvisningsbild
av Loner
Iom att du postar i "Volvo S60, S80, V70N, V70XC, XC90" antar jag att du pratar om stolarna från en V70N, och nej dom passar inte i nån annat än volvo, då allt i dessa "moderrna" bilar går via can-bussen.

/L
Användarvisningsbild
av ateist75
Loner skrev:Iom att du postar i "Volvo S60, S80, V70N, V70XC, XC90" antar jag att du pratar om stolarna från en V70N, och nej dom passar inte i nån annat än volvo, då allt i dessa "moderrna" bilar går via can-bussen.

/L
Men ändå, i slutändan är det ett antal el motorer som flyttar stolen till rätt läge. Skulle kanske kunna gå att direktkoppla på dessa med någon typ av kontrollpanel :?:
av nevyn
Motorerna är ju inte kopplade på canbussen. Det enda som du inte kan använda är airbag och minnesfunktionerna. Stolen och manövreringen ska gå att koppla.

Lycka till med projektet!
Pv 544 -62

Hej. Har kvar pappret på den pv?

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]