Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sarakarlsson
Hej!
det är så att jag och min pojkvän har en v70n -01 a och har fått stora problem med att den inte startar.
Började med att de startade men dog på en gång, den har varit små ryckig ett tag. Men nu har vi bytt Spjällhuset och även haft in den på felsökning och de står förlåg signal till bränslepumpen. kan de vara ett relä och isåfall vart sitter de ? kan de vara bränslepumpen som är dålig. för nu när vi har provat och startat bilen så startar den inte alls. kan de va så att bränslepumpen kan bli dåligare och dåligare eller bara ger den sig. är precis skitkass på detta så skulle va väldigt tacksamt för svar!
MVh
Sara
God Jul :D
Användarvisningsbild
av iigloo
På mina tidigare bilar (240, 940) så slutade pumpen att fungera rakt av utan förvarning. Om den är på väg att ge upp borde den skapa ojämn matning med ryckningar som föjld eller bara dö rakt av?
av linkaaN
På min senaste 940 turbo så kunde den dö medans jag körde helt utan anledning,
det var Relät till pumpen som var tvungen bytas.
efter det bytet så sluta den dö.

Testat byta relät? bara gå in på volvo och höra var reläna sitter. och köpa en där.
Till 940in kosta den inte mer än max 300 kr om jag minns rätt
av Sarakarlsson
Jag känner nästan att de är relät men när man är inne på volvo och frågar vart bränslerelät sitter så vet dom inte för dom har aldrig haft de problemet tydligen.. men en mekaniker borde ju veta iallfall :S men sitter de kanske under ratten? ovanför pedalerna?
tack för svar!
av linkaaN
vet dem inte? men sakta i backarna.. nog borde dem veta? det kan dem ju kolla upp via deras datorer etc. borde inte vara så svårt för dem att ta reda på vart de sitter då dem har alla sprängskisser på bilarna.

Och ovanför pedalerna har jag svårt att tro att dem sitter. vet att säkringarna är på sidan av instrument panelen. kan hända att dem sitter i närheten. de är bara kolla.

Lycka till :D
av Sarakarlsson
Hej! Nu går bilen :D de va bränslerelät så som jag trodde dock inte killen men jag hade rätt från början så nu går den... relät satt under ratten och hade samma relä som dimljuset tydligen märkte vi när vi prova :P så alla ni som har problem med starten ! kolla relät!!! tack för alla hjälpsamma svar ::D

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]