Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svarteorm
Hej jag skulle byta parkerings lampa på vänster sida och stjäla ström till parkerings ljuset i extraljusen ,Problemet är hur man kommer åt då luftburken sitter i vägen,Den sitter vid blinkersen då det är xenon på halvljuset,Måste jag skruva bort luftburken för att kunna byta :?: ,Mvh.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Luftburken är enkel att ta bort, tar ca 1 minut. Använd en 10 alt. 11 hylsa med förlängare för att "trycka ihop" plastkonerna som håller luftburken på plats. Sedan binder du bara upp luftburken så den "håller sig ur vägen" :wink:
av svda
Martinmat skrev:Luftburken är enkel att ta bort, tar ca 1 minut. Använd en 10 alt. 11 hylsa med förlängare för att "trycka ihop" plastkonerna som håller luftburken på plats. Sedan binder du bara upp luftburken så den "håller sig ur vägen" :wink:
Har sett denna beskrivning, men också att det går bra att att dra /rycka loss den rakt upp. Jag testade det senare då jag tyckte det var krångligt med hylsor. Min satt inte särskilt hårt och det var inga problem att sätta dit den igen.
V70 2WD 2,5T - 05
av svarteorm
Hej och tack för svar ,Jag ska prova imorgon om det inte snöar allt för mycket,Skulle bli upp till en dm imorgon här omkring,mvh.
av svda
Utomhus på vintern :-O)

Hmm .. det skulle jag nog inte ge mig på, i vart fall inte om det är lika trångt och bökigt att göra detta som på min bil. Finns risk att plastgrejor går sönder.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]